Ons bedrijf is bijzonder omdat wij ons volledig richten op één klant’, aldus Wouter. ‘Binnen het contract leveren we 365 dagen per jaar, 24 uur per dag integrale dienstverlening voor een optimale reizigersbeleving. Zo dragen wij dagelijks bij aan het primaire proces van Schiphol en het realiseren van Schiphols ambitie om Europe’s Preferred Airport te worden.’
Digitale datahub voor innovatief en efficiënt proces
‘Schiphol wil een data-driven airport worden’, vertelt Wouter. BAM heeft hiervoor binnen het prestatiecontract een digitale datahub ingericht voor betrouwbare assetdata en professioneel assetmanagement.
‘Voor het uitvoeren van onze werkzaamheden maken we gebruik van meerdere applicaties. In de digitale datahub brengen we alle informatie samen en zorgen we voor één centrale ontsluiting naar Schiphol.’
Wouter benoemt een aantal voordelen van de datahub. ‘Er is maar één interface die we hoeven te beheren. We kunnen gemakkelijk informatie aanvullen en met algoritmes analyseren. We wisselen continu de actuele status van onze werkzaamheden en voortgang met Schiphol uit en hebben zo een innovatief en efficiënt proces gerealiseerd.’
Het resultaat? ‘We presteren beter dan de partijen die het hiervoor gedaan hebben’, vertelt Wouter trots als hij het aantal openstaande storingen vergelijkt. ‘We leveren echt een prestatie op topniveau’, benadrukt Wouter. ‘We boeken hier als BAM succes op alle vlakken: we richten binnen negen maanden een bedrijf op van bijna tweehonderd collega’s én maken een digitaliseringsslag in een zeer korte periode. De hectiek en dynamiek waarin dit gebeurt, vind ik fantastisch.’
Hoe beschermen wij jouw data? We besteden veel zorg en aandacht aan de informatiebeveiliging van de (persoons)gegevens van onze klanten en van onszelf. Als beursgenoteerde onderneming hecht BAM veel waarde aan de compliance van wet- en regelgeving. Daarom hebben we ook een uitgebreid beleid als het om data en security gaat. Zo voldoen onze systemen en gegevensverwerkingen aan de wettelijke bepalingen die onder meer de AVG aan ons stelt.
Wil je meer weten? Vraag het aan jouw contactpersoon van BAM.